"Cine are dreptate si rabdare pentru acela vine si timpul" - Goethe

sâmbătă, 28 august 2010

Aura Pana, de la fanion la... catedră

După Adrian Băzăvan, vicepreședinte al Colegiului Național al Elevilor, astăzi vă voi prezenta un alt arbitru din Prahova cu preocupări asemănătoare. Este vorba de colega de generație a acestuia, câmpineanca Aura Pana, ambii absolvind școala de arbitri în 2008. De atunci a oficiat la aproximativ 140 de jocuri, iar în primăvara acestui an a obținut categoria I, fiind un arbitru asistent de mare perspectivă. Știind-o foarte implicată în activitatea studențeasca am rugat-o să ne dea câteva detalii despre ceea ce face în afara arbitrajului. De asemenea, Aura mi-a pus la dispoziție și câteva imagini de la evenimentele organizate de către Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din Româania (ANOSR) pe care le puteți vedea mai jos.

Spune-ne, te rog, câteva cuvinte despre tine.
Sunt studentă în anul II la Academia de Studii Economice, Facultatea de Cibernetică, Statistică şi Informatică Economică. Mi-am ales ca specializare Statistică şi Previziune Economică si îmi doresc să rămân la catedră în învăţământul superior. Iniţial, mi-am dorit în mediul preuniversitar însă situaţia din punct de vedere al ocupării posturilor, dar şi din punct de vedere financiar mă face să dau înapoi.

Care este parerea ta despre starea actuală a invațamantului din Romania?
După un an de facultate, îmi este foarte clar că învăţământul în România trebuie să fie o prioritate pentru ţara noastră şi că există standarde la care trebuie să ne ridicăm. Pe această parte, de educaţional, m-am si axat în primul an de facultate.

Știu că ești foarte implicată in activitatea studențeasca. Dă-ne, te rog, mai multe detalii.
Eu sunt foarte încrezatoare în mişcarea studenţească aşa că m-am implicat din ce în ce mai mult. Sunt directorul Departamentului Educaţional al Sindicatului Studenţilor din Cibernetică, cea mai veche organizaţie studenţească din ASE, organizaţie ce reprezintă studenţii din facultatea noastră în relaţia cu universitatea şi organizează diverse evenimente cu caracter academic, cultural sau umanitar (conferinţe, workshop-uri, festivaluri, campanii de informare). Momentan, coordonez Ghidul Ciberbobocului – un ghid ce îl pregătim pentru studenţii din anul I prin care dorim să-i informăm asupra aspectelor din facultate care îi vizează în mod direct, dar şi să îi ajutăm să se acomodeze în Bucureşti. De asemenea, sunt membru al Comisiei Educaţionale a Alianţei Naţionale a Organizaţiilor Studenţeşti din România (ANOSR).

Apropo de ANOSR, în primul rand felicitari pentru "Manifestul" de săptămâna trecuta! Mi s-a parut o idee foarte buna, tocmai de aceea am scris și eu câteva randuri despre ea. Care a fost ecoul acestei acțiuni?
Mulţumim pentru apecieri şi pentru promovare! Acţiunea ANOSR a vrut să transmită un mesaj puternic: acela că diploma de studiu nu mai reprezintă decât o hârtie pe piaţa muncii şi că nu relevă competenţele reale ale studentului. Manifestul şi-a găsit ecou în presa scrisă şi în televiziune, iar mesajul nostru a ajuns, cu siguranţă, în toate centrele universitare şi la Minister. Nu am dorit să fim ironici la adresa vreunei instituţii de învăţământ superior, însă nu putem rămâne impasibili în faţa unei probleme de care toţi studenţii se lovesc, după absolvire.

Cu ce se ocupă Comisia Educaţionala a ANOSR, din care faci și tu parte?
As putea enumera cateva activitati: lucrează pe poziţiile ANOSR privind diverse probleme din domeniul educaţional, monitorizează evenimentele din domeniul educaţional, oferă consultanţă în materie de drepturi şi obligaţii legale ale studenţilor, consultă materialele din domeniu atat de la nivel naţional cât şi de la nivel internaţional, emiţând poziţii ori de câte ori este nevoie. ANOSR, singura structură federativă recunoscută la nivel internaţional, reprezintă peste 500.000 de studenţi din toate centrele universitare.

Spune-ne câteva acțiuni ale ANOSR la care ai luat parte.
În ultimul an am participat la diverse evenimente, printre care: Forumul Organizaţiilor Studenţeşti din România (Bucureşti), Adunarea Generală a ANOSR (Timişoara), Gala Profesorului ”Bologna” (Timişoara) - eveniment ce premiază cei mai buni profesori din ţară, Conferinţa internaţională ”New paradigm in education: Time for Student Centered Learning” (Bucureşti), dar şi la acţiunea de ajutorare de la Galaţi când oraşul era ameninţat de apele Dunării sau la greva japoneză a studenţilor din mai 2010 în urma căreia am reuşit să împiedicăm micşorarea burselor cu 25%. Săptămâna trecută am fost la Costineşti la Summer Camp-ul ANOSR, iar începutul lui septembrie mă va prinde ca organizator al unui comandament ANOSR pentru studenţi, cel mai probabil tot la mare.

PROFIL

Nume: Pana Aura Iustina
Varsta: 19 ani
Localitatea: Campina
Studii – este studenta la Academia de Studii Economice Bucuresti –
Facultatea de Cibernetica, Statistica si Informatica Economica (anul II)
Anul in care a devenit arbitru: 2008
Anul obtinerii categoriei a II-a: 2009
Anul obtinerii categoriei I: 2010
Numar de jocuri arbitrate: 140

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu