"Cine are dreptate si rabdare pentru acela vine si timpul" - Goethe

vineri, 17 decembrie 2010

Valentin Zanfir, arbitrul care va ofera "echipament cu atitudine montana"

Valentin Zanfir si sotia sa
Ca in orice domeniu si in arbitraj sunt oameni si oameni, caractere si… caractere. Nu este nimic senzational in aceasta privinta, pana la urma fiecare are felul sau de a fi, cu principiile sale, cu bunele si relele ce decurg de aici. In cei 17 ani de cand sunt in acest fenomen am cunoscut multa lume. Am avut surprize placute, dar si dezamagiri, am gresit, dar am si invatat din greseli. Iarasi nimic senzational. Din toata activitatea mea, ultimii trei ani au fost ceva mai speciali insa. Pe langa faptul ca am avut privilegiul sa lucrez direct cu peste 300 de copii si tineri, care doreau sa urmeze calea arbitrajului, am avut o colaborare foarte buna si cu majoritatea colegilor mai vechi, aceasta perioada fiind o ocazie de a-i cunoaste mai bine.

Unul dintre cei care mi-au lasat o impresie placuta este Valentin Zanfir, un tip care iti spune in fata ce are de spus, fara ocolisuri. In varsta de 28 de ani el face parte din lotul care oficiaza in Liga A Prahova, ca arbitru asistent. Din  2003, de cand a ales sa mearga pe aceasta cale, a arbitrat peste 500 de jocuri, toate in campionatul judetean. Din pacate nu a reusit inca sa promoveze in Liga 3, desi a facut foarte multe eforturi pentru a se pregati, mai ales ca nu are un fizic “tras printr-un inel”.

Pasiunea pentru arbitraj l-a facut sa treaca peste injuraturile si amenintarile pe care le primeste aproape saptamanal la partidele unde oficiaza. Indiferent ca au fost jocuri de copii sau de seniori, le-a tratat la fel de serios pe toate. Poate ca nu va promova niciodata mai sus de Liga a IV-a… nici nu conteaza prea mult lucrul acesta, important este ca a invatat ceva in cei sapte ani de activitate. In arbitraj azi esti, maine nu mai esti, important este insa omul si ceea ce lasa in urma lui. Ma bucur cand vad ca sunt din ce in ce mai multi cei care inteleg asta.

Absolvent al Facultatii de Stiinte Economice, din cadrul Universitatii “Petrol-Gaze” Ploiesti, Valentin are si alte pasiuni in afara arbitrajului. Pe langa baschet si astronomie ii place foarte mult muntele, spre care se indreapta ori de cate ori are ocazia. De aici i-a venit si ideea unui blog pe care posteaza, din cand in cand, cate un material despre calatoriile sale. Recent si-a deschis si un magazin online de echipament montan, www.echipmont.ro, care spera ca va veni in ajutorul tuturor pasionatilor de munte.

Mai jos aveti un mini-interviu pe care tanarul arbitru prahovean mi l-a acordat zilele trecute.

Alaturi de sotie, intr-una dintre calatoriile lor pe munte

A plecat sa se faca arbitru de baschet si s-a intors… arbitru de fotbal

Cum ai ajuns arbitru de fotbal?
Modul in care m-am facut arbitru de fotbal este foarte interesant. Initial doream sa devin arbitru de baschet, deoarece imi placea (si imi mai place) mult acest sport, fiind capitan al echipei Colegiului Tehnic “Lazar Edeleanu” din Ploiesti doi ani la rand. Ajuns la sediul DJTS, care este aceelasi cu AJF Prahova, am vazut anuntul pentru cursurile de arbitri - fotbal. Revenit acasa am intors problema pe toata partiile, iar a doua zi m-am prezentat la AJF cu cererea pentru  inscrierea la cursurile scolii de arbitri. J

In ce an ai absolvit cursurile scolii de arbitri?
Scoala am absolvit-o in 2003, lector fiind Mihail Ionescu, iar presedinte Marian Deaconu. Dintre colegii de atunci, care mai sunt arbitri in activitate, ii pot numi pe: Stelian Malaroiu, George Fratila, Andrei Moroita si mandria acestei generatii Roxana Banaseanu.

Ce inseamna arbitrajul pentru tine?
Activitatea de arbitraj o practic din placere, de-a lungul timpului legand prietenii cu foarte multi colegi arbitri. Din pacate insa pe langa momentele frumoase mi-a adus si multe neplaceri, cea mai amara fiind debarcarea lui Cristi Nica din fruntea CJA, in vara acestui an, un om deosebit cu care m-am inteles foarte bine avand o echipa extraordinara alaturi de el - eu cel putin considerandu-i “Fratii nostrii mai mari”.

Vinde “echipament cu atitudine montana”

Spune-ne, te rog, cateva cuvinte despre "Echipmont.ro".

Fiind un ecologist convins si placandu-mi la nebunie “evadarea” in zona de munte, luna aceasta am creat www.echipmont.ro, un magazin online de echipament montan si nu numai, in speranta ca va fi un mare ajutor pentru toti iubitorii muntelui din Ploiesti, Prahova si nu doar pentru acestia.

In final Valentin a tinut sa dea un sfat tinerilor: “mergeti la arbitraj pentru ca este o activitate care modeleaza caractere si oameni!” J

PROFIL

Nume si Prenume: Zanfir Valentin
Specializarea: Arbitru asistent
Lotul din care face parte: Liga A Prahova
Data si locul nasterii: 17 octombrie 1982 / Ploiesti
Domiciliu: Ploiesti / Prahova
Anul in care a devenit arbitru: 2003
Anul obtinerii categoriei a II-a: 2004
Anul obtinerii categoriei I: 2006
Anul promovarii in Liga a IV-a: 2006 (septembrie)
Numar de jocuri arbitrate: peste 500
Stare civila: Casatorit, “fara copii... deocamdata” J
Studii - absolvent al Universitatatii “Petrol-Gaze” din Ploiesti,
Facultatea de Stiinte Economice,
Specializare: Contabilitate si Informatica de Gestiune
Ocupatie: Director de vanzari / SC ICERP SA
Hobby-uri: Drumetiile montane, fotografiile montane, baschetul si astronomia
Site - magazin online: www.echipmont.ro

Un comentariu: