"Cine are dreptate si rabdare pentru acela vine si timpul" - Goethe

marți, 4 octombrie 2011

OPINIE | Ion Craciunescu, din nou la CCA / Imi pare rau ca nu mai sunt arbitru


Ion Craciunescu a acceptat ieri sa preia functia de presedinte al Comisiei Centrale a Arbitrilor, urmand a fi validat pe 13 octombrie. In sfarsit, se anunta vremuri bune si pentru cei ce impart dreptatea pe dreptunghiul verde.

O decizie inteleapta luata de catre Mircea Sandu, chiar daca a fost nevoit de imprejurari, readucerea valceanului in fruntea arbitrajului romanesc este primul pas spre normalitate in acest domeniu. Din pacate insa, acesta va avea mult mai mult de munca decat a avut atunci cand a preluat comisia in 2003.

Macinat de scandaluri si cu o imagine dezastruoasa, arbitrajul de la noi se afla, parere personala, sub cota zero in acest moment! Va fi nevoie de multi ani de aici inainte pentru a castiga in primul rand credibilitate in fata oamenilor.

Arbitri buni am avut si avem inca, insa ei nu au beneficiat de un mediu care sa le permita sa se dezvolte si sa oficieze jocurile asa cum o fac in strainatate. Iar principalii vinovati au fost cei care s-au aflat in fruntea CCA, de-a lungul anilor… si nu numai. Dar pe aceasta tema probabil ca vom mai vorbi pe viitor, daca-mi va permite timpul.


Daca la numirea ultimilor presedinti am avut multe rezerve si… previziuni sumbre, iar cei apropiati pot confirma acest lucru, de data aceasta spun ca Ion Craciunescu era cel mai nimerit pentru a fi ales. Chit ca imi voi mai face cativa dusmani printre “oamenii de fotbal”!

Ca orice om, are si bune si rele, insa fostul mare arbitru international impune in primul rand respect! Cariera impresionanta pe care o are in spate si felul sau de a fi, direct si transant, il recomanda pentru o functie unde trebuie sa fie scut pentru cei pe care ii reprezinta. Lucru de care predecesorii sai nu au fost in stare, din pacate!

De-a lungul celor 11 ani in care am facut parte din loturile nationale de arbitri (B si C), pana la retragerea din aceasta vara, am avut ocazia sa prind vreo cativa presedinti, inclusiv pe cel care va conduce din nou Comisia Centrala. Deci, cred ca-mi pot da o parere pertinenta si obiectiva! Mai ales ca sunt unul dintre cei care au promovat doar prin examen - in Liga 2 chiar pe vremea valceanului (martie 2005).

Cu totii au facut si lucruri bune si mai putin bune. Ceva normal pentru cei care muncesc, depinde insa proportia in care acestea au fost facute. Ce am simtit eu si multi colegi de-ai mei, in cei doi ani (2003-2005) in care Ion Craciunescu a condus CCA, a fost in primul rand siguranta ca suntem tratati la fel. Siguranta ca cineva ne apara, atunci cand avem dreptate. Siguranta ca putem arbitra, fara nicio teama ca o eventuala decizie impotriva “nu stiu cui” ne-ar retine de la delegari sau, mai rau, ne-ar retrograda.

Am tot repetat un cuvant necunoscut arbitrilor in ultimii ani. Pentru ca cei ce erau pusi sa-i conduca nu au fost in stare sa ia pozitie in fata presedintilor de cluburi. A facut-o Aron Huzu si a fost inlocuit! El fiind al doilea presedinte care a incercat sa schimbe imaginea arbitrajului romanesc.

Va mai povestesc ceva despre perioada lui Ion Craciunescu. Cauta  arbitrii inalti, dupa modelul italian, de 1.80 m, pe care sa-i promoveze fara examen. Cu acest lucru nu am fost de acord, eu avand cu vreo 5 cm mai putin. Norocul meu a fost examenul, dar si asa eram constient ca nu am prea multe sanse sa ajung in Liga I, din cauza inaltimii. Totusi, chit ca as fi ramas doar la B, am fost pro-Craciunescu, pentru ca stiam ca acea regula era pentru toata lumea si ca va fi respectata!

Ar mai fi multe de spus, dar e deja foarte tarziu, iar peste cateva ore trebuie sa merg la serviciu. Sper doar ca, de data aceasta, presedintele Federatiei sa nu mai repete greseala din 2005 si sa-l lase pe Craciunescu sa conduca macar vreo 4-5 ani, desi ar avea nevoie de mult mai multi! De asemenea, sper ca fostul numar 2 mondial sa fie inspirat in alegerea echipei cu care va incerca sa dea o alta fata arbitrajului romanesc!

In final as vrea sa mai spun doar ca imi pare rau ca am fost nevoit sa renunt la arbitraj. M-as fi bucurat sa mai pot oficia stiind ca exista cineva care ma apara atunci cand am dreptate.

3 comentarii:

  1. ai dreptate, are parti si bune si rele, eu sper sa nu fie razbunator, si sper sa propuna modificarea ROAF-ului si sa permita prin examen sa aiba posibilitatea si arbitrii de categoria a I a retrasi din activitate sa participe la examenele de promovare ptr. observatori de arbitrii, poate asa va creste interesul celor implicati in arbitraj, care sau retras sau pe care ii bate capul sa renunte, sa continue aceasta activitate, si sa poata sa urce in esaloanele superioare.

    RăspundețiȘtergere
  2. L-am cunoscut personal pe Ion Craciunescu in urma cu 15-20 de ani, pe vremea cand inca era arbitru. Am avut si am un mare respect pentru el. Ii doresc mult succes si sunt convins ca, daca FRF il va sprijini, va face treaba foarte buna. De asemenea, sper sa fie repus pe lista observatorilor internationali, pentru ca este cel mai calificat din Romania.

    RăspundețiȘtergere
  3. Oare va avea puterea s-a renunte la simpatii si s-a formeze o comisie competente si va recurge m-ai departe la oameni care l-au sustinut?

    RăspundețiȘtergere