"Cine are dreptate si rabdare pentru acela vine si timpul" - Goethe

marți, 1 februarie 2011

INTERVIU / Galateanul Lupoae, asaltat de... spectatoare ;)

Diana Paduraru va prezinta povestea lui Lucian Lupoae, arbitru asistent in Liga 3

Chiar daca pe sticlă sau pe diverse stadioane cand îi vedeti în echipament ii mai injurati, în viata de zi cu zi arbitrii sunt oameni adevarati, care reusesc sa treaca peste multe momente. De la multumirea unui meci incheiat cu bine la frustrarea constatarii unei erori sau a ratarii unei promovari la mustata. După toate acestea ajungem la concluzia ca nimeni nu-i perfect, toti suntem predispusi greselilor, iar un lucru important este sa ni le asumăm, sa învatam si sa trecem peste.

Astăzi continui seria prezentărilor arbitrilor divizionari cu un baiat pe care am avut ocazia sa-l cunosc intr-o situatie hazlie si... dintr-o nebunie, dar o sa va povestesc mai tarziu. Să nu credeti ca a arbitra mai sus - la nivel de liga a III-a - este usor, mai ales dacă aspectul fizic atrage atenţia reprezentantelor sexului frumos aflate in tribune. J Lucrul acesta ni-l poate confirma si Lucian-Sandu Lupoae, care a vazut destule, de cand merge prin tara. A primit un biletel la sfarsitul unui
meci, a fost apostrofat de o galerie de fete pe durata celor 90 de minute şi multe altele. Cu toate acestea, arbitrul nostru asistent si-a vazut si s-a achitat foarte bine de sarcini, in ciuda “presiunilor”, dand dovada de foarte multa seriozitate si concentrare. Nici nu avea cum altfel, la cat de mult ii place arbitrajul. Dar pina la arbitraj, Lucian a jucat fotbal si a facut fitness de performanta, la care a renuntat in momentul promovarii la Liga a III-a. A continua in acest domeniu si ca orice arbitru ce depaseste bariera a vrut mai mult. Dar cum uneori nu-ti iese din prima, ramane sa perseverezi. Acest lucru il face si asistentul galatean, dupa ce la concursul de anul trecut a ratat promovarea la mustata. Am putea spune ca s-a luat de mana cu celalalt moldovean, Cătalin Brânză din Botoşani, prezentat pe blogul nostru în urmă cu puţin timp.

După acest semi-eşec, Lucian s-a refugiat în hobbyul lui secundar şi anume: călătoriile. A dat fuga pe Camp Nou, la meciurile extratereştrilor, dupa care a facut turul stadioanelor de prin zona. Cu totii ne-am dori un asa refugiu, nu? Sa speram ca si-a reincarcat bateriile cu destula energie pozitiva, iar anul acesta sa-si indeplineasca “targetul”, asa cum îi place lui sa spună. Dar mai multe despre “fluierasul” nostru puteti citi din ceea ce a raspuns la intrebarile adresate de catre blogul “ŞcoalaDeArbitri”.

De la stanga: Lucian Lupoae, Mhai Amoraritei (Campina) si Florin Visan (Galati),
 la jocul ABC Stoicescu - CS Tunari (Liga 3, 10.09.2010,  scor: 4-0)
Cum a inceput cariera ta in arbitraj si de ce ai ales sa urmezi aceste cursuri?
Scoala de arbitri am inceput-o la indemnul tatalui meu si a unui prieten care, pe vremea aia, arbitrau in liga 4. Se intampla in toamna anului 2001.

Unde ai jucat fotbal si de ce ai renuntat in favoarea arbitrajului?
Am practicat fotbal la nivel de juniori, la Otelul Galati, insa am renuntat la el considerand ca nu mai am nicio perspectiva. M-am dedicat apoi scolii, arbitrajului si fitnessului de performanta, pe care l-am practicat pana in 2008 anul cand am promovat in Liga 3.

Care a fost cel mai important joc la care ai oficiat?
Amicalul dintre Otelul Galati si Rapid Bucuresti (fotografia de mai jos) a fost ceva special pentru mine. Eram nou-promovat in Liga a III-a, iar emotiile au fost pe masura.

O intamplare amuzanta din cariera de arbitru...
J)) Pe la inceputurile arbitrajului conduceam un meci la centru, in judet. La un moment dat mi-am dat seama ca nu mai am fluierul si am inceput sa-l caut pe teren impreuna cu jucatorii. Dupa cateva momente de cautari am realizat ca de fapt fluierul era la mine in mana. Si ar mai fi una dar pe asta o te las pe tine, Diana, sa o povestesti. J

Care este cea mai mare dorinta, cu privire la arbitraj?
Sa urc cat mai sus. Cred ca acesta este telul oricarui arbitru, dupa ce reuseste o promovare.

Cum te intelegi cu colegii arbitri?
Foarte bine.

Care e cel mai bun prieten din randul cavalerilor fluierului?
Cu toti colegii ma inteleg foarte bine, nu as putea numi pe cineva anume

Ai un model in arbitraj?
Nu pot sa spun ca am un model anume in arbitraj, insa intotdeauna am “furat” de la arbitri ceea ce mi-a placut si am considerat ca mi se potriveste. Pe plan international imi place foarte mult Massimo Busacca, iar pe plan national Aurel Onita.

Ce parere are familia despre activitatea pe care o desfasori?
Una foarte buna, ma sustin si chiar ma admira pentru ceea ce fac.

De ce ai indruma tinerii sa se indrepte spre arbitraj?
Arbitrajul este o activitate sportiva frumoasa, care te ajuta sa evoluezi ca om si iti ofera multe si mari satisfactii personale.

Ce sfaturi le-ai da celor aflati la inceput de drum?
Sa fie perseverenti, sa-si stabileasca un target si sa faca tot posibilul sa-l atinga.

De ce crezi ca are nevoie un arbitru pentru a ajunge in top?
In primul rand ar trebui sa aiba calitatile necesare:  talentul şi “stofa”, iar in al doilea rand trebuie sa vrea, să muncească si sa aiba rabdare.

Ce parere ai despre sistemul cu 5 arbitri experimentat de catre UEFA?
Fotbalul a evoluat foarte mult in ultimul timp, fazele se desfasoara cu o viteza incredibila, iar mai multi ochi pe teren sunt bine veniti. Mi se pare o idee buna si prin prisma faptului ca ofera posibilitatea mai multor arbitri de a a lua parte la jocuri mai importante.

Cum vezi viitorul arbitrajului? Crezi ca tehnologia video ar fi de ajutor?
Sunt curios cat de mult poate evolua fotbalul si arbitrajul in viitor, dar cu siguranta tehnologia video o sa fie de ajutor.

Desi finalul carierei este foarte departe, te-ai gandit ce ai vrea sa faci dupa ce te vei retrage din activitate?
Nu m-am gandit inca la asa ceva, dar mi-as dori sa raman in fenomen.

Daca ai fi din nou la inceput de drum ai mai alege arbitrajul?
Fara doar si poate

Alaturi de Lionel Messi, cel mai bun fotbalist din lume






























Ce iti place (hobbyuri)?
Fitnessul, calatoriile si internetul.

Ce nu-ti place (in viata, la un om etc.)?
Urasc oamenii care nu sunt oameni.

Ce le transmiti celor care urmaresc acest blog si iubitorilor de fotbal, in general?
Sa sustina sportul rege.

PS: Ai vreo sugestie cu privire la acest blog?
Sugestie nu, doar cuvinte de lauda pentru ceea ce incercati sa scoateti in evidenta!



Presupun că Lucian v-a starnit curiozitatea prin răspunsul referitor la o întâmplare amuzantă din cariera de arbitru, nu? Ei bine o să v-o povestesc în rindurile ce urmeaza.

La un derby băcăun, dintre Aerostar Bacău şi FC Pambac, cu circa 400 de spectatori în tribună, arbitrul asistent de la linia 2 a fost luat în vizor de către două domnişoare din tribună, care nu i-au dat pace tot meciul. Nu a cedat nici macar la insistentele domnilor spectatori, care încercau sa-l faca pe Lucian să intoarca macar capul, dar fără sorţ de izbândă. Find vorba de un meci important, acesta a ramas concentrat si cu ochii doar pe terenul de joc. Credeţi că a scapat? Nicidecum! Tanarul arbitru a fost “taxat”, la finalul jocului, de către un copil de mingi cu un... biletel de la una dintre domnisoare, moment ce a starnit multe zambete prin tribuna şi “invidie” din partea colegilor! J


PROFIL

Nume: LUPOAE
Prenume: Lucian  Sandu
Specializarea: arbitru asistent

Data si locul nasterii: 02.01.1983, Galati
Domiciliul: Galati
Stare civila: Necasatorit
Studii: Facultatea de Educatie Fizica si Sport;
Master in Management Sportiv
Ocupatia: Profesor de educatie fizica

Anul in care a devenit arbitru: 2001
Anul obtinerii categoriei a II-a: 2003
Anul obtinerii categoriei I: 2005
Anul promovarii in Liga a IV-a: 2005
Anul promovarii in Liga a III-a: 2008
Numar de jocuri arbitrate: 400 (45 - Liga 3)
A jucat fotbal la: Otelul Galati (juniori)



Arbitrii galateni castigatori ai Cupei Prietenia - 2008
Campionii din Galati, Cupa Prietenia - 2009

Daca vreti sa vedeti o super galerie foto cu Lucian Lupoae si colegii sai, de la jocul ABC Stoicescu - CS Tunari (4-0),  dati click aici.

Un comentariu: