"Cine are dreptate si rabdare pentru acela vine si timpul" - Goethe

duminică, 28 noiembrie 2010

Noutati in cazul arbitrului lovit la jocul de ieri din Liga 2 / Agresorului i s-a intocmit dosar penal

Eduard Constantinescu (Foto: ziare.com)
"Am fost lovit cu pumnul de catre un spectator si mi-am pierdut cunostinta."

In urma cu cateva ore, intr-o interventie telefonica la postul Digi Sport, Eduard Constantinescu a povestit ce s-a intamplat astazi la partida dintre Juventus Bucuresti si Sageata Navodari.

Conform declaratiei sale, in minutul 85, la un sut al unui jucator de la Sageata arbitrul asistent a semnalizat ca mingea a intrat in poarta, dupa ce a lovit transversala. Imediat, jucatorii echipei gazde s-au dus sa-i ceara socoteala acestuia, meciul reluandu-se dupa doua minute de vociferari. Mai apoi, la o faza de joc, un echipier al Juventusului loveste un adversar, scorul fiind 2-0 pentru oaspeti. "I-am aratat cartonasul rosu, iar jucatorii au venit catre mine sa-mi ceara socoteala. In acel moment am fost lovit cu pumnul de catre un spectator si mi-am pierdut cunostinta. Dupa ce mi-am revenit, am fluierat sfarsitul jocului si am mers la vestiare unde am facut sedinta cu observatorul de joc si cu cel de arbitri. Apoi am mers la politie si am depus plangere impotriva agresorului, urmand sa ma duc la IML pentru a lua certificat medico-legal.", a spus arbitrul craiovean.

Agresorul, un suporter stelist, a fost retinut, fiind amendat si intocmindu-i-se dosar penal. Interesant este ca acesta avea interdictie de a intra pe stadioane - timp de un an -, in urma jocului Rapid - Steaua, dupa ce a fost evacuat din tribuna de catre jandarmi, alaturi de alti fani ai echipei din Ghencea. Poate s-o gasi cineva sa raspunda ce cauta el la un meci de fotbal, desi avea interdictie si cu ce-l va afecta faptul ca aceasta i-a fost extinsa la doi ani. Acum se vede cat de eficienta este la noi aceasta masura luata impotriva huliganilor.

Referitor la arbitrajul sau, Eduard Constantinescu a declarat ca nu are ce sa-si reproseze, iar in privinta agresorului: "Nu ma intereseaza decat ca organele sa-si faca datoria. Sa fie pedepsit, in rest nu ma intereseaza absolut nimic." La sectia de politie s-a intalnit din nou cu cel care l-a lovit, acesta fiind in stare de ebrietate.

Intrebat de catre moderatorul Vali Moraru daca si-a revenit dupa lovitura primita arbitrul din Craiova a spus:
"In momentul de fata nu ma simt prea bine. Ma doare capul, maxilarul si urechea."

Vasile Avram
 Vasile Avram: "Nu-mi vine sa cred, nici acum, ca este posibil sa se intample asa ceva la nivelul Ligii a II-a! "

Dupa interventia lui Eduard Constantinescu a fost sunat si presedintele CCA, Vasile Avram, care a declarat, printre altele: “Este un fapt regretabil. Si eu am fost foarte bulversat cand am aflat! Stau sa ma gandesc daca am ajuns in aceasta situatie numai din cauza greselilor de arbitraj. Cred ca a venit momentul ca toti, impreuna, sa nu mai acceptam asa ceva. Trebuie facut mai mult impotriva actelor de huliganism si sa incercam si noi, in primul rand noi, sa evitam orice atacuri verbale, orice forma de incitare nu numai impotriva arbitrilor, dar si a jucatorilor, a sportului in general.“ De asemenea, acesta a a mai spus: “Nu-mi vine sa cred, nici acum, ca este posibil sa se intample asa ceva la nivelul Ligii a II-a! O sa prezentam un raport catre comisiile FRF si LPF, pentru a se lua masuri in vederea  stoparii
acestor atacuri violente, verbale si chiar fizice."

Ce se va intampla in continuare ramane de vazut. Sa ne bucuram insa, ca incidentul nu s-a lasat - Doamne fereste! -, cu urmari mai grave si sa speram ca acesta va fi un moment de cotitura, de "toleranta zero" impotriva violentei verbale, a atacurilor de tot felul, impotriva celor care nu respecta fotbalul! Pentru ca de la violenta verbala pana la violenta fizica nu este decat un pas, dupa cum s-a vazut si ieri! Altfel, data viitoare s-ar putea ca cineva sa nu mai fie atat de norocos precum Edi, sa scape doar cu un pumn! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu