"Cine are dreptate si rabdare pentru acela vine si timpul" - Goethe

duminică, 10 octombrie 2010

La multi ani, Domnule Profesor!

Cu ceva intarziere, cauzata de faptul ca in zona unde am fost plecat astazi nu am avut semnal pentru internet, am scris cateva randuri despre o persoana speciala, un om care a facut o pasiune pentru fotbal si arbitraj. De asemenea am postat si un scurt material realizat de catre o eleva a eroului nostru.

In urma cu multi ani, sa fie vreo 15, pe la inceputurile mele in arbitraj, cand nu prea ratam meciurile de acasa ale Petrolului Ploiesti, la una dintre aceste partide am remarcat un arbitru asistent care m-a impresionat prin stilul sau. Ma aflam in tribuna a doua a legendarului stadion "Ilie Oana" si deja urmaream mai mult evolutia arbitrilor decat jocul in sine, pentru a invata si eu una-alta de la cei pe urmele carora imi doream sa calc. La linia din fata mea, un arbitru asistent din Bacau a avut o prestatie care m-a facut sa-i retin numele si sa incerc a copia din ceea ce facea pe terenul de joc, fara a gandi ca voi avea onoarea ca peste ani sa ajung sa comunic cu dansul, chiar daca doar prin intermediul netului.

In continuare veti afla despre cine este vorba din materialul semnat de catre arbitrul asistent Diana Paduraru, una dintre persoanele care au avut privilegiul de a avea profesor un astfel de om. Mai mentionez doar ca urarile din final sunt si din partea mea.

Domnul Profesor
de Diana Paduraru

În arbitraj, la fel ca şi în fotbal sau în orice alt sport, eşti întrebat dacă ai vreun model. Răspunsul poate întârzia dacă privim în prezent... şi nu pentru că arbitri valoroşi nu ar mai fi, ci pentru simplul fapt că mentalitatea este alta, dar dacă ar fi să ne raportăm la trecut şi dacă ar fi să nu ne uităm valorile, imediat am avea un model de dat ca exemplu sau ca idol!

Daniel Munteanu face parte din acea categorie de arbitri care au profesat din pasiune pentru sport şi în special pentru fotbal şi care poate fi considerat un idol pentru noua generaţie. Din păcate, în august 1997, la vârsta de 37 de ani a suferit un accident vascular ce a provocat o hemiplegie, fiind nevoit să se retragă din activitate. Nu a mai putut profesa ca arbitru, dar nimic nu l-a lăsat să stea departe de acest hobby al lui numit arbitraj. A ales să predea ceea ce ştie şi să insufle puţin din pasiunea sa celor ce se avântă în această horă.
În prezent el este observator şi instructor al Comisiei Judeţene a Arbitrilor de Fotbal din Bacău, unde încercă să modeleze viitorii fluieraşi cum poate el mai bine.

Astăzi este o zi specială pentru domnia sa. Daniel Savin Munteanu împlineşte frumoasă varstă de 50 de ani, prilej pentru noi de a-i ura multă sănătatea şi o viaţă lungă şi frumoasă. La mulți ani, Domnule Profesor!

Daniel Munteanu
Data nasterii: 10.10.1960
Activitatea in domeniul arbitrajului 
1976 Arbitru categoria a III-a
1978 Arbitru categoria a II-a
1981 Arbitru categoria I
1986 Arbitru in lotul div. C
1991 Arbitru in lotul div. B
1993 Arbitru asistent in lotul div. A
1996 Arbitru asistent pe lista FIFA

02.12.1995: Poli Timişoara - Steaua Bucureşti [Daniel Munteanu - stanga -, impreuna cu  Aron Huzu - centru - si Emil Urcan]

23.07.1996: Franta - Ungaria, Campionatul European U18 [cu G. Bikas (Grecia), A. Zammit(Malta), R. Temmink (Olanda)]

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu