"Cine are dreptate si rabdare pentru acela vine si timpul" - Goethe

vineri, 7 decembrie 2012

Asistentul FIFA Zoltan Szekely si-a incheiat cariera internationala



Pe 22 noiembrie 2012, unul dintre cei mai buni arbitri asistenti din Romania, Zoltan Szekely (foto), si-a incheiat cariera internationala, urmand ca la finalul acestui sa an sa renunte definitiv la activitate, pe motiv de varsta. Evenimentul s-a produs la Harkov, acolo unde a facut parte din brigada care a oficiat la jocul dintre  Metalist si Bayer Leverkusen (scor: 2-0), contand pentru penultima etapa a grupelor Europa League. Colegii sai au fost: Cristian Balaj, Sebastian Gheorghe, Marius Avram, Istvan Kovacs si Aurel Onita.


Nascut pe 30 august 1967, Zoltan Szekely a promovat in prima liga in 1998, oficiind la peste 250 de jocuri la acest nivel. Pe lista FIFA a ajuns in 2004, putandu-se mandri, pe langa meciurile inter-tari, cu delegari in grupele Europa League si Champions League. In ultima competitie a oficiat la 4 jocuri: AC Milan - Auxerre (scor: 2-0), Copenhaga - Barcelona (1-1), APOEL Nicosia - Sahtior Donetk (0-2) si Bayern Munchen - Lille (6-1). La primele doua arbitru a fost Cristian Balaj, iar la celelalte doua - Ovidiu Hategan. Alaturi de ultimul a oficiat anul acesta, pe 15 martie, si in optimile Europa League, la Olympiacos Pireu cu Metalist Harkov (scor: 1-2). Dar cu alte detalii despre frumoasa cariera a arbitrului asistent din Baia Mare voi reveni intr-un material viitor, dupa ultimul sau joc in Liga 1.

De la stanga: Kovacs, Szekely, Balaj, Gheorghe si Avram / Metalist-Bayer Leverkusen 2-0 (Foto: metalist.ua)

2 comentarii:

  1. Amu un sfert dă veac, ba chiar mai bine,
    Când fost-am fain ficior, acasă liberat,
    Un gând nebun trecu pân cap la mine,
    Un gând ce m-o trimăs la arbitrat.

    Ş-am mărs la curs ş-am învăţat regulamentu,
    C-aşa să-ncepe-n arbitraj,
    Să şchiu când să dau roşu ori avertismentu,
    Să şchiu când tre să fluier ori când îi avantaj.

    Şi am gătat cu teoria în tri luni,
    Am învăţat-o pă dă rost, că nu-i greu doară,
    Da, m-or zâs tăţ: ,,Ai grije, că o puni,
    Că teoria-i teorie, da practica che-omoară!”

    Mi-am cumpărat costum d-acela negru,
    Cu bughigăii scurţ şi guler albu la cămeşe,
    Mi s-o tăt spus: ,,Mă fii integru,
    Că cine nu-i, cum o vinit şi ieşe!”

    Ş-am început să umblu pă coclauri,
    În tătă săptămâna-n altu sat,
    La început m-am învăţat la steaguri,
    Dă la o vreme, m-or dat la fluierat.

    Vine un meci şi altu vine iară,
    Mie-mi păre că mă dăscurc mai bine,
    Da bgheata mama îmi zâce într-o sară;
    - Nu şchiu dă ce, tăt să sughiţ îmi vine...

    Când m-or caftit, avui senzaţie nouă,
    Da n-o fost bai, că tătă lumea şchie,
    Arbitrii să împart în două;
    Ce-or fost bătuţ şi care o să fie!

    Şi gându m-o fost ăla bunu;
    Să fiu drept, să fiu cinstit,
    Da şi aşa să mai găsa vreunu,
    Care să-m deie păstă flit.

    Şi bune, rele am avut,
    În cariera me întinsă,
    Da pasiunea dă-nceput
    Şi az îi parcă neatinsă.

    Trecut-au anii, da io mân
    Şi nu mă lăs, până nu mor,
    Amu, arbitru mi-s bătrân,
    Da-s tânăr observator!
    25. VIII. 2012

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Senzationale versuri... Mi-au placut foarte mult. Le voi posta pe blog, intr-un material special, pentru a se bucura cat mai multi de ele. PS: Ma gandesc si la un titlu "Balada arbitrului roman"...

      Ștergere