"Cine are dreptate si rabdare pentru acela vine si timpul" - Goethe

miercuri, 18 iulie 2012

Arbitrajul i-a schimbat viata clujeanului Horatiu Fesnic


In primavara lui 2012, la numai 22 de ani, Horatiu Fesnic debuta in primul esalon al Romaniei. Pentru tanarul clujean saltul a fost unul urias - direct din Liga 3, unde oficiase la doar cateva jocuri! Evenimentul a fost o mare surpriza atat pentru el cat si pentru cei care urmaresc fenomenul fotbalistic de pe la noi.

Recent, Horatiu a acordat un interviu pentru site-ul Comisiei Centrale a Arbitrilor, in care vorbeste despre cariera sa, inceputa in urma cu sase ani.

Ce inseamna arbitrajul pentru tine? Ce astepti de la aceasta activitate?
Arbitrajul mi-a schimbat viata, a devenit prioritatea principala. Vreau sa acumulez cat mai multe cunostinte si sa fiu cat mai pregatit in acest domeniu pentru a-mi face treaba cat mai bine. Deocamdata incerc sa ma gandesc doar la prezent si sa ma pregatesc tratand cu seriozitate fiecare meci pe care il arbitrez, implicit sa ajut arbitrajul romanesc.

Ai facut pasul catre Liga 1 direct din Liga 3. Cum ai reactionat atunci cand ai primit delegarea si cum ti s-a parut diferenta dintre primul si cel de-al treilea esalon?
Am fost surprins in ceea ce priveste delegarea pentru ca nu ma asteptam la acest lucru, dar m-am bucurat foarte mult. Diferenta este mare din toate punctele de vedere, dar mi-a placut. M-am simtit si eu arbitru.

Te-a schimbat in vreun fel acest salt din cariera ta?
Acest lucru m-a maturizat, am inceput sa devin mai responsabil. Am inceput sa constientizez importanta arbitrajului in viata mea.

Ce crezi ca ar trebui sa inteleaga cei din generatia ta, dar si cei care vor sa devina arbitri, din parcursul pe care l-ai avut tu?
Am fost placut surprins de tot ceea ce mi s-a intamplat, iar ei trebuie sa inteleaga ca fara continuitate, atat in pregatirea fizica cat si in cea teoretica, nu se poate face treaba. In concluzie, nu pot progresa.
Continuarea inerviului o gasiti aici.

2 comentarii:

  1. De aceea merge treaba asa bine la noi...ca ii facem vedete peste noapte fara sa aiba timp sa acumuleze experienta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Arbitrii nu trebuie sa ajunga "vedete", dar asta depinde si de ei. De caracterul fiecaruia, de modul in care se pregatesc si de principiile pe care le au!

      Ștergere